Hem USA New York

New York

Maxime bodde och studerade i New York city åren 2012 till 2014. Lena hälsade på ett flertal gångar.

Rolf´s German Resurant Manhattan New York

Julpynt i New York!

Vi passar på att önska god jul med bilder från vårt julfirande i New York för två år sedan då vi besökte både Rolf´s Germain Restaurant...

Fem bästa utsiktssemestrarna under 2014

Under 2014 gjorde Maxime och jag tillsammans 12 resor till 13 länder eller amerikanska delstater. Oavsett var vi är så brukar vi försöka ta...

Höst i New York

För dig som funderar över en semester till New York så skulle jag definitivt rekommendera hösten, likaså våren. Oktober och november bjuder på 13-17...

Museet Cloisters på norra Manhattan

Museet Cloisters är en del av Metropolitan Muesum of Art (MET), men är inte lika känd som storasystern. Cloisters visar medeltida europeisk konst och...

West Village 2014

West Village är som sagt, både en och femton gångar tidigare, ett av favoritområdena på Manhattan. Så mycket att Maxime och jag hängde där...

Murray´s Cheese och Faicco´s Italian Specialities i West Village

Hos både Maxime och mig scorar West Village mycket högt på listan över favorit-områden på Manhattan. Bleecker St är huvudgatan i West Village och...

Långhelg i Southampton

Varje år i slutet på maj är det Memorial Day Weekend i USA. Många New Yorkers beger sig denna helg ut till olika delar...

Lyxfrukost på Plaza Hotel i New York

Planerar du en resa till New York och skulle vilja lyxa till det lite extra? Ett av våra bästa tips för detta är hotellfrukost på...

Afternoon tea på Mandarin Oriental

När jag kom till New York förra veckan så fick jag en försenad födelsedagspresent från Maxime; nämligen afternoon tea på hotellet Mandarin Oriental. Behöver...

Skylark skybar på Manhattan

Skylark ligger 30 våningar upp i Garment Ditrict och utsikten över Midtown och Empire state building är imponerande. Det finns både restaurang och nattklubb...

High Line i maj månad

Vi ger oss inte med bilder från High Line. Jag gick dit själv en morgon när Maxime hade föreläsning och det var ännu finare...

Afternoon tea på Alice´s Tea Cup

Alice´s Tea Cup serverar, som namnet säger te, och finns på tre ställen på Manhattan. Temenyn är ganska enkelt omfattande. Nu är det faktiskt...

Brooklyn Bridge och Maximes takterrass

I går morse startade Maxime och jag dagen med att hämta frukost i lobbyn på lägenhetskomplexet där hon bor (jag skrev i går att...

Central Park

Vädret är verkligen strålande här i NYC, till trotts för att väderprognosen säger att det varje dag ska regna dagen efter så är det...

Spice Market

Vi frukosten i lördags så fick jag ett fint kort och en försenad födelsedagspresent från Maxime; vi ska dricka afternoon tea på The Mandarin...